Cute Pencil -->

[ ilusi ]

Ilusi, mimpi & realiti

Friday, June 29, 2012

Kau Yang Pertama Bagi Ku


Assalamualaikum,

Salam Sejahtera, Salam Bahagia, Salam Kemesraan, Salam Kerinduan, Salam 1Malaysia.  *cukup2 la salam tu*

Apa khabar korang? Sihat tak? Tak sihat pandai2 la makan ubat ye, jangan jadi macam Waa dah la.. takut makan ubat.. hahahah, *alamak pecah rahsia !*

Ok,ok,ok.. Waa bukan nak cerita pasal ubat ke, jual ubat ke, apa ke.. Tapiii.. 'Kau Yang Pertama Bagi Ku'.
Hahh? Binatang apa tuh? Jiwang semacam je..ahahaha, jangan panik ye.. Waa nak cerita pasal kerjaya pertama Waa la..

Seminggu lepas Waa ada la pergi beberapa temuduga ni, semuanya dekat2 dengan rumah Waa.. Alhamdulillah, semua temuduga berjalan dengan lancar.. Soalan2 penemuduga tu pon ok la, xde la buat Waa fikir 2 jam untuk jawab.. *hahahaa,melampau*.. Alhamdulillah jugak, sebab waktu Waa belajar di politeknik dulu, banyak belajar teknik2 untuk temuduga ni.. Jadi kawan2 Waa sekalian, kalau ada apa2 seminar @ taklimat pasal temuduga ni, pergi la ye.. Ok2, Waa tau.. mungkin bunyi macam bosan kan? Ye la, duduk dalam dewan taklimat tu berjam-jam.. Sampai punggung boleh jadi petak *tiada unsur lucah ye, hahaha..*
Nak2 pulak yang bagi taklimat tu macam nyanyikan lagu untuk kita tidur..BOSAN. Tapi percayalah *PERCAYALAH adalah tajuk lagu Siti Nurhaliza, entry ini tiada kaitan dengan beliau :)* taklimat tu amat berguna untuk korang nanti..

Membebel punya membebel, nak dijadikan cerita, Waa dapat 3 tawaran kerja.. Pening jugak nak pilih yang mana satu idaman kalbu..hahahah.. Dah fikir2, Waa terima tawaran yang paling dekat dengan rumah Waa.. Bukan apa, kalau dah dekat dengan rumah, jimat la kos sikit kan? tak gitu?*ala2 chef wan cakap* Pergi kerja pon jalan kaki je..Lebih kurang 10 minit.. Cuma kos untuk beli kasut je la naik sikit.. Mane taknye, dah ulang-alik jalan kaki.. Haus la tapak kasut tu..*boleh jadi alasan nak beli kasut byk2 hihihi*

Sekarang ni dah seminggu Waa kerja.. Mula-mula agak kekok jugak la.. Insyaallah, semakin hari semakin sayang *eh sesuai ke? suka hati kau la Waa..

Jadi Selamat bekerja untuk yang dah kerja,  Selamat belajar untuk yang sedang belajar, Selamat Hari raya untuk yang dah Raya * hahahah, sudah merepek.










9 comments:

  1. Mesti berbeza zaman belajau denga kerja yek..
    Apa pun tahniah dapat kerja!!!! heheheheh

    ReplyDelete
  2. salam..

    tempahan biskut raya dah bermula.. :)

    jom tengok..

    http://cintauntukkita.blogspot.com/2012/07/tempahan-biskut-raya-kini-bermula.html

    ReplyDelete
  3. Dear..ko dah dpt kerja ya..tahniah.. kerja apa syg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah =) kerja office biasa ke ;)

      Delete
  4. waaaa..mst seronok kn bler da mule alam pekerjaan...sume bnde jd baru..tahniahh awakkk...sy blom terlmbt lg kn nk say congrates..!heee..:))

    ReplyDelete
  5. thniah sbb da bekerjaya skrg :) smoga segala dipermudahkan Nya :)

    ReplyDelete